tirsdag 29. september 2009

Vår og tsunami

Jeg har lenge gått og planlagt å legge ut noe flotte vår bilder her fra Palmy, og for noen uker siden så var det strålende solskinn hver eneste dag og varmt og godt. Samtidig som at løvet spretter og det blomstrer overalt så lukter det også så fantastisk godt overalt.... meeeeen den gang ei, det lukter fortsatt godt, men sola har fosvunnet nå! Så i forrgie uke så våknet jeg opp til dette synet --->

Nei... dette er ikke et syns bedrag, det er SNØ! og NEI TAKK! jeg liker snø assa, og vinter er bra, men ikke nå, jeg vil ha vår, vår vår, sommer, sommer!! er det forstått... men det er jo litt komisk da. Har vist aldri kommet snø så langt ned som dette før.

Og en anne ting som møter meg denne onsdagsmorgenen er avsioppslag om Tsunami varsel, igjen! Ja, for det var nemlig en tsunami varsel ute og gikk tidligere i semesteret, men den ble avblåst, men nå tror jeg det er litt mer alvorlig. Har vært et stort jordskjelv utenfor Samoa og det er gitt utvarsel på hele New Zealand. Nå er jeg ikke jeg så rammet at dette siden jg bor i Palmy som ligger godt inn i landet og jeg bor jo også 132 trapperinn over bakke nivå så jeg er jo ganske trygg mot sånne ting. Men generellt så har jeg litt noia for natrukatastrofer, det er vel sånn man blir når man bor i trygge Norge og trygge og idylliske Kråkerøy ;o)

Her er linkn til NZHerald, en av storavisene på New Zealand.

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10600389

Da er det vel tid for at jeg bør komme meg ut av pysjen og komme meg på skolen etterhver!

Prekæs :o)

4 kommentarer:

  1. Bra du er uberørt av tsunamien :)

    SvarSlett
  2. Her sitter jeg og drikker morgenkaffe, og så sier Lasse at tsunamien har skylt inn i Stillehavsområdet! Jeg tenkte jo med ÈN gang Inger Helene i New Zealand!!!! Men fikk det kjapt avkreftet ettersom vi leste videre..hehe.. Godt dere bor såppas i høyden i tillegg da:) (leser her på etterskudd liksom..)

    Daniel sa: "Hun får nok et vanntårn i hodet før tsunamien tar a:)" haha.. er det for no å si?? hehe...

    SvarSlett
  3. he he vanntårnet går ut på at oppe på toppen her jeg bor ligger det er vanntårn... så før en evt kjempetsunami når Atawhai Flats så vil nok vanntårnet falle ned ;) Men på en annen side er jeg veldig glad jeg ikke er på ferie på Fiji akkurat nå, hadde vist ikke vært så ille der, men alikevel da... jeg hadde nok vært redd!

    SvarSlett
  4. Kult me snø da!!! Da æ va på anner sia tå fjellan å melka ku så kunna melkesjefdama fortæll at hu hadd sjett snø 1 eneste gång i Pahiatua på dæm 14 åran hu hadd bodd der!!
    Så egentli så e æ litt misunneli på dæ som ha fått opplevd snø i lavlands-NewZealand:p hihi..
    Gla æ å får at itj tsunamin kom ein måna tiliar, da hadd vi jo vårre på Fiji da!!
    Heidrun

    SvarSlett