onsdag 16. september 2009

Wellington 15 til 16 august

2 nordmenn, 2 tyskere og en kineser dro til Wellington for å spise seg store og feite.... eller ikke...! Vi dro nå ihvertfall en liten helgetur til Wellington og vi hadde en uforgelmmelig helg med sightseeing og masse morro. Arthur som var eneste hanen i flokken og hadde det vel som plommen i egget med alle jentene har bodd i Wellington i 4 år og viste oss rundt i byen, tok oss med til "must see sights" og ikke minst shoppingata, jeg er imponert over at han virkelig gadd og henge med oss jentene når vi var på shopping! Fra Palmy tar det to timer med bil til Welly ( som de så fint kaller det på sin sjarmerende og noen ganger uforståelige Kiwi aksent) Nå begynner det jo å bli en hel måned siden vi var der, så har begynnt å glemme litt hva vi gjorde... men da håper jeg igjen at jeg har fått en liten lærepenge at jeg må bli flinkere til å oppdatere mens det enda er "varmt" he he


I wellington har de en cabel car som går opp åssiden opp til den botaniske hagen, veldig sjarmerende liten sak som koster 2 dollar tur retur
Her er jentene og Arthur ute på byen, blide og fornøyde etter å ha styrtet en Jegerbom, forferdelige greier der de putter en shot med Jeger oppi Redbull også må man ta det som en shot, usj!!
På lørdagen besøkte vi Wellington Zoo, og jeg forelsket meg i denna karen (sorry Daniel, er svak for sånne som detta, vi har så mye til felles ;))


Maori figur på toppen en topp med utsikt utover hele Wellington by, artig gubbe!

Utsikt over byen, hadde det ikke vært for vår kjære kineser hadde vi aldri kommet på å finne fram til sånne plasser som dette, og vi hadde sikkert ikke funnet fram heller siden vi måtte kjøre oppover og oppover og oppover gjennom boligstrøk osv. Det sies også at i skogen rundt denne plassen ble noe av Ringenes herre spilt inn, senen der de store trærne lever osv... er ikke helt inn i Ringenes herre lenger...

Hoppe bilder er veeeeldig gøy og ikke alltid helt vellykket, her hopper vi utenfor parlamentsbyggningen i Wellinton, veldig festlig da en sikkerhetsvakt kom bort til Franziska og sa til henne at hun ikke fikk lov til å klatre på lyktestolpen fordi det kom til å bli så mye klin og blod hvis hun falt ned. Da måtte nemlig han vaske etter ho... je je humor har de ihvertfall her på New Zealand... noe annet en gardistene på slottet som ikke har lov å se på deg en gang

Og enda et til... pass på å gape opp munnen så myyye som mulig ha ha
Ikke alltid helt greit å ha det gøy.... ;o)


Spaser tur på stranden i havne området i Wellington, ja... og det er veldig gøy og gjøre grimaser!

Bildene er litt hulter til bulter her, men dette bildet er fra dyreparken igjen, og endelig fikk vi se den... den beryktede Kiwi fuglen. Denne stakkaren har bare ett bein og dyrepasserene har prøvd å lage en protese til den, men det likte den ikke så nå hinker den rundt på ett bein og er veldig fornøyd med det!

Jepp, dette var en liten smakebit av hvordan vi hadde det i Wellington for en måned siden, har jo selvfølgelig en heeeel haug andre bilder også, men blir vanskelig å laste opp alle her. Som jeg har nevnt tidligere så går turen til Wellington denne helgen også... har funnet ut at vi liker oss i storbyene ;o) men denne gangen så er det ALL BLACKS som er målet og de skal spille mot Australia. Hørte fra gutta her at det mest sannsynlig ikke kom til å bli noe bra for ALL BLACKS kan uansett ikke vinne Tri nations turnering, så folk kom mest sannsynlig ikke til å gidde å komme å se på... hva er det for en holdning sier jeg nå bare! Gøy blir det nok uansett!
Hvis dere følger med så kommer det straks en oppdatering etter at jeg var med på Caving sist helg, venter på en mail med litt infor som jeg ikke fikk med meg... som f.eks hva hulene heter osv ha ha greit å ha øyne og ører åpne noen ganger.
Da ønsker jeg meg selv en gooood tur til Wellington i helgen.
OGSÅ ER DET VEEEEELDIG KOSELIG OM DERE LEGGER IGJEN EN HILSEN PÅ BLOGGEN MIN!!!!!
Følg min trofaste leser Anne Mari sitt eksepel, da blir jeg veldig glad.
Jeg vet også at Anne Mari blir veldig glad nå, for nå har hun noe å gjøre i lunsjen sin ;o)
Okæi, da prekæs vi!!

1 kommentar:

  1. Håper jeg får no kudos også:) Ser ut som en kul by den derre Welly, og du skal værsågod få lov til å ta alle attraksjonene igjen om, skal vi si... ca. 44 dager?

    SvarSlett