fredag 13. november 2009

Vakre strender, Pancake Rocks, Haast, Wanakas, Queenstown

Samme dag vi kom tilbake fra kajakk turen var kjorte vi rett videre nedover pa vest kysten, kom ikke lenger enn til Westport, stoppet pa en Eco-friendly backpacker som la langt ute i bushen, der fikk vi et lite rom som var helt fantastisk. Jeg sov som en stein den natten, kan ha noe med at jeg hadde feber og ikke har folt meg sa bra idet siste. Funny liten plass der alt gikk pa solceller og resirkulering, bra tiltak igrunn!!

Neste dag gikk turen vidre sorover og vi stoppet pa noen nydelige strender med flott natur og Pancakes Rocks som er skikkelig merkelig fjellformasjoner som har blitt til gjennom tidenslop og havets skurringer mot fjellet. BILDER KOMMER, for dette er ikke likt noe jeg har sett noen gang.

For a si det sann, her gar det unna Gunnar... videre etter en liten stopp her sa kjorte vi vidre til Franz Josef Glacier, kom ganske seint sa vi tok rett inn pa backpacker og fikk oss en god natts sovn her ogsa. 

Vi lekte lenge med tanken pa a ta en helikopter tur for a se pa disse isrbeene og ogsa komme oss over Mt Cook som er NZ hoyeste fjell, men tok til fornuft og tok beina fatt og gikk opp til isbreen istene. Brydde oss ikke om a ga opp til Fox Glacier siden vi er litt i tidsklemme og at vi fakisk har isbreer i Norge ogsa. Daniel har tross alt bodd pa Svalbard for for en liten periode, jeg kan ikke skryte pa meg sa my, har sett noen fra avstansd ogsa har jeg gatt over Styggbreen for a komme meg opp til Galdhopiggen.

Derfor duret vi vidre gjennom Haast og i Wanaka stoppet vi for a leke pa Puzzleworld, her motte vi ogsa pa ei Norsk jente som hadde bosatt seg. For dere som skal til New Zealand og dere skal kjore gjennom Wanaka, Puzzleworld er super goy og verdt en liten stopp!

Etter a ha snakket litt med denne norske jenta sa bestemte vi oss for a bare dure videre til Queenstown, siden hun mente pa at det var lite a finne pa der. Vi begynnte a ringe backpackere og fant fort ut at vi var veldig seint ute og at det meste var fullbooket. Sa na sover vi i telt for 2. natten pa rad, det er helt knall. Vi har kjopt oss oppblasbare madrasser og jeg har sydd om pleddet mitt til en sovepose sa jeg slipper og fryse sa ille, har dyne pa toppen der he he har det som plommen i egget :D 

Dagen i dag startet vi med a ta gondol banen opp pa toppen bak her vi bor for sa og Luge, det er olabilder (litt mer fancy enn de vi er vant med, heller gocarts uten motor) som man kjorer pa bane som gar nedover og nedover og masse svinger og det er bare helt fantastisk kult, folte meg som en liten drittunge der jeg satt og hylet hihi etter det tok vi oss en tur ned i byen og tittet og handlet litt, Daniel fikk seg nye fine sko :)

I morra sa er det Jetboat og Rafting som star pa planen og det kommer til a bli sa syyyykt fett! SWEET AS!!!

I morra kjorer vi ogsa videre til Dunedin, det gleder jeg meg litt til fordi det er den byen jeg egentlig ville studere i, men der ble det noe kluss sa vi havnet i Palmy istede... 

Na begyunner pengen og ga tom her sa ma avslutte

1 kommentar: