fredag 13. november 2009

Abel Tasman

Det blir darlig med blogging om dagen, darlig tilgang pa internett, sa det blir bare litt info om hva vi driver med om dagen. 

8 November satte jeg nesen mot Wellington (igjen) for a hente Daniel, selfolgelig var det super mye trafikk og veiarbeid den dagen, sa turen tok en hel evighet (foltes ihvertfall sann ut). Det var helt supert a mote kjaeresten igjen og vi tilbragte dagen i Welly og bare koset oss.

Dagen etter tok vi ferge til Picton som ligger pa soroya, det er her vart store eventyr begynner :D herifra gikk turen Nelson pa en noe svingete vei, men som den erfarne sjaforen jeg er sa var det null stress haha :) tilogmed Daniel var fornoyd hihi

I Nelson motte vi pa Maria, Heidrun og Rebecca hang litt med de ogsa kjorte vi videre til Motueka det vi bodde pa en super koselig backpacker som het The White Elephant. 

Dagen etter gikk turen ut i Abel Tasman National Park hvor vi skulle padle kajakk i 2 dager. Det endte med at Jeg og Maria delte en dobbelt kajakk, Heidrun og Rebecca delte en kajakk og Daniel hadde en egen kajakk. Jeg var jo litt gretten for at jeg ikke fikk padle alene, men jeg ble fort glad for det siden det blaste opp gaske godt og dobbelt kajakkene var gode og stabile. Daniel som er litt mer erfaren nevnte i ettertid at han hadde et par nesten uhell nar bolgene var pa det verste! Og ille ble det i lopet av de to dagene, ejg var litt skeptisk den fortste dagen for jeg syns det var litt skummelt med sa store bolger og hadde lite lys til a ga runt med disse kajakkene der vi hadde all var bagasje og mat osv, men vi klarte oss fint alle mann. 

Pa dag to fikk vi tips om at vi burde legge ut tidlig for a unnga vinden som skulle komme opp i 20 - 25 knop ( pappa, kan det stemme at de snakker om knop??) Og i det vi kommer inn til den siste stranden der vi skulle bli hentet av battaxi sa kommer uvaeret, forst begynner det a regne sa smatt, men det skulle ta seg opp noe skikkelig og det blaste opp og bolgene var pa 1 - 1,5 meter... med andre ord, kjore en liten motorbat i de bolgene er LITE KULT!!! 

Alt i alt var dette en uforglemmelig tur, med masse morro og slitne armer. Jeg skal komme tilbake med et skikkelig innlegg pa denne turen med bilder og mer detaljerte minner nar jeg far tid og har internett pa min egen PC.


Prekaes (aww denne ble vanskelig uten ae...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar