mandag 19. oktober 2009

Vindmølleparken

En for noen uker siden så skulle jeg ut og handle mat sammen med en som bor her oppe på Atawhai, hadde selvfølgelig alliert meg med en som har bil så jeg slapp og ta buss og gå alle de forferdelige trappene med all maten. Men nok om det, fikk melding litt før vi skulle dra om at jeg skulle pakke kamera for vi skulle til vindmølle parken. Det er to vindmølle parker her i området, faktisk de største på hele New Zealand... nå går jo jeg selvfølgelig rundt i koma hele tiden så jeg har enda ikke klart å få med meg navnet på disse vindmølle parkene (kan noen hjelpe meg litt...?? Heidrun du vet dette, den miste av de??)


Men ihvertfall... vi kjørte gjennom Manawatu Gorge og oppover og oppover og oppver til vi hadde utsikt til verdens ende... føltes ihvertfall sånn ut da! Fikk tatt noen kule bilder med møkka været som lurte i det fjerne og sola som skinte over Plamy. Her kommer et lite utvalg fra bilene jeg tok.




Så når vi omsider kom oss til Countdown fikk vi se en helt fantastisk rosa himmel i solnedganen, flaks for oss at vi hadde med kamera ;o)
Prekæs ;o)


3 kommentarer:

  1. Tararua Windmill Farm kanskje? Eller Te Apiti Windmill Farm? Et minisøk på google ga mæ dæm der svaran, for æ klare alljer å huss på ka dæm hette. Men d æ husse på e at d e itj bære NZs største vindmøllepark, d e den største vindmølleparken på den sørlige halvkule!!! =) Dæm driv jo stagi vekk å utvide vindmølleparken, å æ såg godt at den ha vårte stør på dæm 2,5åran som va gått sia sist æ va i området. Hehe..
    Å ang møkkavære så e d vesst et værskille oppå vindmølleparken, finvær i Palmy å dritvær på anner sia:p
    Heidrun

    SvarSlett
  2. ahaaa, da lærte jeg masse nytt i dag og :)ja, det var merkelig med det, været kom lissom aldri over oss, holdt seg i rett over vindmøllene der... så det vil si at det var drittvær i Paiathua (skrevet riktig?) og pent i Palmy? he he

    SvarSlett