fredag 10. juli 2009

International Students Orientation

Nå har vi endelig begynnt på skolen, eller skolen har vel ikke begynnt for fullt enda, men orienterings opplegget er i gang, og vi har møtt mange nye spennende mennesker. De internasjonale studentene på skolen er hovedsakelig fra Kina, USA og Tyskland. Anita og jeg er de eneste norske studentene her dette semesteret. Jeg var ikke klar over at det var så ufattelig mange kinesere her på New Zealand så jeg fikk meg et lite sjokk... og kineserene får seg vel et lite sjokk når de ser høye blonde meg også!

Innimellom all informasjonen som blir sendt ut under disse dagene skal vi ha det litt gøy også, så i dag har vi vært på tur. Og hva er det det er mest av på New Zealand... jo, det er sau... sau, sau, sau, sau, sau, sau, sau, hvor enn du går ser du sau, de er jo ille fine da... ikke sant Kristina og Kristi?? ;o) Her kommer en liten video snutt av noen imponerende gjeterhunder.





Etterpå fikk vi se hvordan de klippet sauene...
Stakkar lille... kunne ikke gjøre noe annet enn å bare sitte der...

Senere på kvelden fikk alle middag på et hotell i byen, der fikk vi en liten smakebit på maorikulturen, her kommer en liten videosnutt fra en maoridans som maorikulturen er kjent for. Synd det er dårlig kamera for det er ansiktene deres som er verdt å få med seg.

Nok for i kveld!

Prekæs :o)

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Ja, jeg fikk meldingen din. Så nr er lagret og klart til bruk :) Hvordan blir det når jeg ringer og slik nå da, blir det dyrt til deg eller?

    SvarSlett
  2. Hmmm jeg er jammen ikke sikker på hvordan det er å snakke sammen, men tror ikke mld er så dyrt ihvertfall. Har du webcam på PCen din nå? isåfall går det jo an å snakkes på videosamtale på msn :)

    SvarSlett
  3. Skal få kjøpt snuppelure...

    SvarSlett