mandag 13. juli 2009

Første skoledag

Da var første skoledag unnagjort, og jeg sitter egentlig og ler litt av meg selv (og Anita). Med tanke på hvor utrolig nervøs jeg var, og hvor mye jeg gruet meg til første time, helt alene uten Anita, så gikk det overraskende bra. Startet med Food Assessment and Characterization, der forelesningen var direkter overført på videosamtale fra Singapore (!?), professoren som har dette faget er tydeligvis der, har de ikke hørt om vikarer??

Neste time skulle jeg ha sammen med Anita, heldigvis! Dette var Medical Microbiology som skal gå som Patogene mikroorganismer som jeg egentlig skal ha hjemme i Norge dette semesteret. Vi startet på med lab etter en time forelesning, kan ikke si jeg syns det er så fantastisk morro med lab.... ZZZzzZZzzZZzzZZzzZZ... men arbeidsoppgavene så ganske så greie ut, for å si det sånn, vi trodde at dette skulle bli en dans på roser siden vi hadde gjort alt vi skulle gjøre flere ganger før hjemme i Norge. Meeeen det vi ikke tenker på er at nå befinner vi oss på andre siden av jordkloden, det undervises på et annet språk, skolen er ny og laben er ny for oss og rutinene litt anderledes. Det endte med at vi surret ganske så mye og gjorde så mye feil at vi ikke kunne bruke prøvene våres, ha ha, ja ja det kan jo bare bli bedre etter denne fiasko starten!

Når skoledagen var ferdig hadde det selvfølgelig blitt mørkt ute, derfor hadde jeg en god grunn til å ringe kjæresten min når jeg gikk opp den mørke skumle skogen for å komme hjem. Legger ved et bilde av meg og Daniel fordi jeg savner han så mye!
Bildet er tatt på en av toppene i Nore og Uvdal der vi var på hyttetur før jeg reiste nedover til New Zealand. Vi leide firmahytta på jobben til Daniel, Panama heter hytta og den er nabohytta til Kronprins Håkon og Mette Marit sin hytte, litt stas det da. Vi fikk også besøk av Marte og Hasse den siste helgen, det var veldig koselig og vi gikk en fin tur i fjellet og kosa oss gløgg ihjæl med fredagstaco og film på kvelden!
Daniel og Inger på toppen :o)

Marte og Hasse på toppen :o)

Da er det vel tid for at jeg må begynne å gjøre litt skolearbeid... kjenner at kroppen har lyst til å være i feriemodus litt lenger, men får trøste meg med det at det er mid-semester break om en mnd ;o) og da lukter det Fijiiiii!

Prekæs!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar